fredag 4. januar 2013

Flet-Lue

Jeg har meldt meg på luealong på forumet Uformelt. I januar kunne vi velge mellom 3 ulike mønster og jeg valgte Flet-lua. Oppskriften er på dansk og det er oggså oppskrift på votter med samme mønster.

Lua er strikket på pinne nr. 4 med Safirgarn fra Sparkjøp.

Kanten på lua er strikket i en teknikk jeg aldri har prøvd før men jeg synes det var en flott løsning på kant. Den virket nesten som det var strikk i kanten når den ble ferdig. Jeg gjorde feil i fellingen, glemte og ta i bakkant på maskene men jeg synes det ble en ok felling likevel. Bise-kanten kommer dårlig frem på dette bildet men jeg holder på å strikke en lue til så jeg satser på bedre bilder av neste lue.

1 kommentar:

  1. Lua ble kjempefin.
    Kjekt at det var flere enn meg som synes det var gøy med disse bisene. God helg!

    SvarSlett