søndag 23. september 2012

Grytekluter

Tilfeldigheter gjorde at jeg laget disse gryteklutene. Jeg er medlem i hobbyklubben og det hender jeg har så mye å gjøre eller tenke på at jeg glemmer å avbestille bøker jeg egentlig ikke vil kjøpe akkurat nå. Dette endte jo da med at jeg mottok en bok med oppskrifter på heklede å hakkede grytekluter fra gamle oppskrifter. Jeg tenkte også med det samme at jeg skulle sende den i retur men da stoppet min samboer meg å minte meg på mine interesser å gleden jeg har i håndarbeid. Han mente at denne får jeg sikker bruk for å jeg har sikkert råd til å betale den boka. Jeg kikket i boka å fant ut at ja, han har rett, her er jo mye fint å hakking har jeg aldri prøvd heller så da beholdt jeg boka.

Jeg har ikke hakkekrok derfor fikk jeg ikke prøvd de oppskriftene enda men jeg heklet disse gryteklutene til hytta. Husker ikke hvilket garn jeg brukte men det er iallefall bomullsgarn. Kjempemoro å hekle igjen, det er det lenge siden jeg har gjort. Det var faktisk så moro at etter jeg var ferdig med disse startet jeg på ett nytt hekleprosjekt. Det er ett større prosjekt som kommer til å ta litt tid og jeg holder på med andre prosjekter også.

2 kommentarer:

  1. Det var godt du beholdt boka, disse var fine :)

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte grytekluter. Ja, hekling er moro - og så lettvint å ta med seg på tur. Tar som oftest liten plass og veier lite. :-)

    Ønsker deg ei kjempefin helg!! :-)

    SvarSlett