tirsdag 15. mai 2012

Veggteppe til hytta

For noen år siden deltok jeg på ett helgekurs med kursleder Bente Tufte. På kurset fikk jeg sydd sammen alle delene og jeg brukte stoffer fra et japanabonnement fra Northerns Quilt. Jeg fikk gjort en start med å sy pyntestingene rund ytterste ramme og rundt stjernene, jeg hadde også sydd på noen applikasjoner før det ble lagt vekk til fordel for andre prosjekt.



Nå har jeg fått tatt dette prosjektet frem igjen, og jeg har gjort det til ett hytteprosjekt. Jeg ha nå sydd ferdig stingene rundt stjernene og kan starte med applikeringen. Dette prosjektet bestemte jeg meg tidlig for at jeg vill sy med mest mulig håndsøm. Det eneste maskinen skal brukes til er sammmen syingen av lappene som allerede er gjort. Applikering og quilting skal foregå med god gammeldags håndsøm.

Teppet passer perfekt inn på veggen på hytta bortsett fra de applikasjonene jeg hadde startet med. Derfor holder jeg nå på å tegne nye figurer som står bedre i stil med hytteliv. Jeg prøver å tegne enkle applikasjoner på dyr som er observert her i området. Akkurat hvordan dett blir til slutt vites ikke enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar