lørdag 20. april 2013

Fee Spirit Lue

Det har vært mye å henge fingrene i denne måneden. På strikkefronten har jeg fått strikket ganske mye på jakken til min kjære, men det har jo gått på bekostning av de planlagte småplaggene jeg skulle strikke hver måned. Jeg har likevel klart å få ferdig en lue.



Free Spirit er et gratis mønster på Ravelry. Jeg har strikket den på Ask fra Hillesvåg og det ble da en lue som er litt for liten til meg men jeg finner sikkert noen å gi den bort til. Jeg ble ikke helt fornøyd med formen fellingen skapte men jeg har fulgt oppskriften til punkt å prikke.


Kanten på denne luen er i en teknikk jeg aldri har prøvd før. Latvisk bord heter den og var  tidkrevende men morsom. Kan godt tenke meg til å bruke den teknikken flere ganger. Mønsteret eller var veldig enkelt men ble litt kjedelig i lengden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar