tirsdag 22. januar 2013

Januarsokker 2013

I januar ble det strikket flere sokker enn først tenkt. Mitt mål er å få strikket ett par sokker og en lue i tilegg til noe søm hver måned. Jeg har også planer om genser til min kjære men har ikke fått i hus garnet til den enda så da ble det 2 par ekstra sokker isteden.

Jeg har strikket Wims sitt sokkemysterium fra uformelt på pinne 2.5, Silja strømpegarn. Da første del av mønsteret kom var butikkene stengt og jeg hadde ikke noe annet strikkeprosjekt da så fingrene klødde litt ekstra. Det eneste garnet jeg fant som egnet se til sokker var da dette flerfargede garnet. Burde egentlig vært ensfarget for å få mønsteret godt frem. I virkeligheten kommer mønsteret bedre fram enn på disse bildene.
   
 Jeg har strikket to par sokker med Mariusmønster på pinner 2.5 og dette også på Silja strømpegarn. Silja får jeg tak i her i byen og jeg synes det er ett fint strømpegarn, derfor blir det ofte Silja jeg velger når jeg strikker sokker.
      

Jeg strikket de to parene med litt forskjellig mønster og fargekombinasjon. På par nummer to ble det mer grønn og en utelatt mønster-rapport.De er også strikket med flere masker så jeg gjorde en liten justering i antall masker på hver side av X mønster.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar