søndag 9. februar 2014

Treg blogger

Ja, jeg er vist fryktelig treg med å legge inn ting på bloggen nå for tiden, håper på bedring på dette.
Siden siste blogginnlegg har jeg produsert litt strikking hekling og har startet på  ett nytt lappeprosjekt. Jeg har også fått malt ferdig kjellerstuen som i sammen slengen ble gjort om til mediarom fortrinnsvis rettet mot foto og bildeproduksjon. Vi har også hengt opp lerret for lysbildefremvisning og bakgrunn for portrettbilder så nå er det vel bare å sette i gang, mangler kanskje litt lyssetting før vi er helt i boks.


Hos min kjære har jeg fått tulipaner på morsdagen, gjett om det var ei som ble glad :)


Jeg har heklet to kaffekoppbrikker, har planer om flere slike men det blir innimellom alt det andre jeg har lyst til å få ferdig. Disse to er egentlig veldig fort gjort, brukte 1-2 dager på hver brikke.
 

Så hadde jeg noen gamle CD-plater som var ubrukelig så jeg heklet en blomst på hver side av platene som nå henger til pynt og glinser med alle sine farger.

Jeg har heklet en hals "Frosty" designet av Lisa Gentry, mangler en knapp i den men nå har jeg fått tak i flere så da kommer den siste på etter hvert. Fra samme designer heklet jeg i November er langt skjerf med 27 forskjellige mønster på. Garnet Embla har jeg farget selv med "Hesterumpe" og Bjørkeblad.

 
 Har også endelig fått ferdig ett skjerf fra boken til Linda Marveng. Skjerfet heter kroneskjerf og er strikket med Huldra fra Hillesvåg. Leggvarmere strikket med finsk garn er gitt bort i gave. Sokkene er også strikket med finsk garn men litt tynnere, disse fikk min sønn til jul.
 
 
 Endelig har jeg fått til å pjone, jeg brukte Pjoneboka fra Monica Schultz og designet heter Bare blåbær. Jeg heklet på en ekstra kant på luen som ikke sto i mønsteret men jeg måtte bare teste ideen. Jeg har også pjona pulsvarmere eller fingerløse votter til min kjære. Han sier de er utrolig varme og vil ha mer pjona ting. Det får han sikkert med tiden.
 
  
 Ellers har jeg teststrikket mye for Linda Marveng. Her er Regal Purple i blå babyull og Tyrol Jack i mintgrønnblå Smart fra Sandnes Garn. Synes Lindas desig er flotte så jeg må bare strikke når hun åpner for teststrikking.
Nederst har jeg startet på Autumn Symphony på Ask fra Hillesvåg. Denne test strikkingen skal være ferdig i slutten av April.  Egentlig skulle jeg bare strikke jakken til dette mønsteret men synes tilbehøret var flott og anvendelig til flere bruk så jeg klarte ikke å motstå fristelsen til å strikke dem også.
 
 
 
 



 


 
 

2 kommentarer:

  1. Så mye fint du har laget. Det ser veldig spennende ut med det siste bildet. Fikk lyst til å strikke sånn.

    SvarSlett
  2. Takk, ja det siste bildet holde æ på med nu, teststrikk for Linda Marveng på Ravelry med frist 30 april trur æ. Har ikke sjekka kor mange som teststrikker denne men kanskje ho har plass t dæ også.

    SvarSlett